Przy rosnącej konkurencyjności w wielu branżach, wybór odpowiedniego namiotu handlowego nie jest bez znaczenia. Pozwoli on bowiem wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw i odpowiednio zaprezentować się na targach i innych tego typu eventach. Decydując się na konkretny model, warto zatem zwrócić uwagę na jakość wykonania poszczególnych elementów oraz jego ogólną estetykę. Namiot handlowy sprawdzi się nie tylko w przypadku prowadzenia handlu obwoźnego, ale może przydać się także na różnego rodzaju wydarzeniach promocyjnych.
Namiot handlowy szyty na miarę
Przed zakupem warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Przede wszystkim zastanów się, jak dużą powierzchnię chcesz zadaszyć namiotem i w jakich warunkach atmosferycznych będzie on wykorzystywany. Duże znaczenie ma także podłoże, na którym chcesz postawić namiot oraz to jak często będziesz go składać i rozkładać. Standardowe wymiary namiotów oferowanych przez producentów to 2x2m, 2x3m, 2,5×2,5m oraz 3x3m. Duży namiot handlowy to taki, który osiąga wymiary nawet do 6x3m. Oczywiście istnieje też opcja łączenia kilku namiotów za pomocą specjalnych łączników. W takim przypadku stosuje się system specjalnych rynien, które wypełniają luki między zadaszeniami. Zasadniczo stosuje się dwa sposoby połączeń – modułowe i kolumnowe.
Namioty handlowe na każdą pogodę
Wybierając namiot handlowy, zwróć uwagę również na materiał, z którego zostały wykonane poszczególne komponenty. Bardziej budżetowe poszycia namiotów produkowane są z poliestru oraz ortalionu. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że taki namiot nie przetrwa pierwszych opadów deszczu lub śniegu. Pokrycie namiotu powinno być bowiem odpowiednio zaimpregnowane. Dobrym rozwiązaniem jest zakup namiotu handlowego, który pokryty jest specjalnym rodzajem gumy. W ten sposób nabywamy bowiem całkowicie wodoodporny produkt, gotowy do użycia w każdych warunkach. W wielu przypadkach warto wyposażyć namiot handlowy w rozkładaną markizę, która ochroni potencjalnych klientów oraz oferowane produkty przed opadami śniegu i deszczu, a także przed porywistym wiatrem. Oprócz materiału, z którego zostało wykonane pokrycie, ważna jest także jego grubość. Najtrwalszy stelaż to ten wykonany ze stali ocynkowanej malowanej proszkowo.
Duży namiot handlowy ekspresowy
Jak sama nazwa wskazuje, duży namiot handlowy ekspresowy, to taki który rozkłada się w mgnieniu oka. Cały proces zajmuje mianowicie do kilkunastu minut. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji – stelaż namiotu stanowi jedną całość, a w części dachowej wykorzystywana jest technika nożycowa (wszystkie elementy połączone są specjalnymi nożycami). W ten sposób składanie i rozkładanie namiotu jest szybkie i proste, a całość jest niebywale stabilna. Wybierając duży namiot handlowy, zyskujesz natomiast dodatkową przestrzeń. Warto pamiętać, że konstrukcja powinna być odpowiednio zakotwiczona. Miejsce rozstawienia namiotu i rodzaj podłoża ma w tym przypadku duże znaczenie.
Zaprezentowane powyżej wskazówki zapewne pozwolą dobrać namiot handlowy dopasowany do potrzeb nowoczesnego handlu. Bezapelacyjnie warto zainwestować w dobrej jakości materiały, solidną konstrukcję i rozwiązania, które pozwolą zaoszczędzić czas przy rozstawianiu namiotu. Namiot handlowy stworzy nie tylko komfortową przestrzeń do prezentacji oferty, ale pozwoli też wyróżnić się na tle konkurencji.
źródło: dascompany.com – hale namiotowe